Customer Experience Specialist
Bunden | Stockholm
Customer Experience Specialist ger dig kompetensen att arbeta med kundresor, marketing automation och webbteknik för att förbättra kundupplevelser.
Omfattning 420 YH-poäng (ca 2 år)
Examen Yrkeshögskoleexamen
CSN-berättigad Ja
Undervisningsspråk Svenska och engelska
Studietakt 100%
Kvalifikationsnivå (SeQF) 5
Studerandeavgift Nej
Sista ansökningsdatum
Kontakta utbildningsanordnaren
Fler starter
1 augusti 2026, 1 augusti 2027
Om utbildningen
Vill du arbeta med att hjälpa företag och organisationer integrera kundupplevelsen i alla processer, stärka varumärket och behålla sina befintliga kunder? Customer Experience Specialist ger dig en kombination av kompetenser som bygger på tekniska, kommunikativa, analytiska och strategiska kunskaper kopplade till flöden i kundupplevelsen.
Kundresan förflyttas allt mer från mänskliga möten till digitala kontaktytor och genomsyras av krav på en sömlös upplevelse. Tillit till, och upplevelsen av, varumärket har stor påverkan på köpbeslut. Företag och organisationer konkurrerar i allt större utsträckning på kundupplevelsen vilket har bidragit till att efterfrågan på specialiserad kompetens inom Customer Experience har ökat kraftigt. De företag som medverkar i utbildningen uttrycker ett stort anställningsbehov av Customer Experience Specialists.
Som Customer Experience Specialist får du en holistisk syn på alla kundresans touchpoints – fysiska, digitala och kommunikativa. Du lär dig arbeta strategiskt och operativt utifrån tolkning och analys av data samt hantera Marketing Technologies, organisationsprocesser och automatiserade flöden kopplade till kund- och köpresor.
Utbildningen passar dig som har ett analytiskt tankesätt, är intresserad av kundbeteenden och nyfiken på att lära dig hantera nya teknologier. Som Customer Experience Specialist kan du arbeta strategiskt, analysera flöden och processer och hantera data för olika kontextberoende ändamål.
UTBILDNINGSMÅL
Utbildningen ger dig efterfrågad specialistkompetens inom tekniska system och digitala plattformar kopplade till kundupplevelse, lär dig hantera och använda marknadsteknologier, digital analys, AI, Machine Learning och konvertering. Du får förståelse för organisationsprocesser och lär dig att operativt hantera automatiserade flöden kopplade till kund- och köpresor.
Utbildningsanordnare
Här hittar du kontaktuppgifter till skolan som anordnar utbildningen.